Stačí se i jenom trochu zamyslet a každému jistě dojde, že web sám o sobě nikdy žádný smysl nemá. K tomu, aby tento sloužil svému účelu, potřebuje navíc, aby ho navštěvoval co největší počet lidí, těch, které zajímá jeho obsah. Jenže zatímco je potřeba dostatečně četných návštěvníků logická, není tato samozřejmá. To, že jsou někde uživatelé zapotřebí, vůbec neznamená, že se tam tito i dostanou. A to jednoduše proto, že je na internetu k nalezení tolik nejrozmanitějšího materiálu, že tu vlastně mnohé vůbec k nalezení není. I nejdůležitější a nejzajímavější stránka tu může lehce zapadnout, a pak už ji ve změti toho všeho snad vůbec nikdo nikdy nenajde. A to může být logicky škoda.
Jenže jak zajistit, aby se podařilo najít to, co má být na internetu nalezeno? O to se musí majitel dotyčného webu postarat sám. A to nejlépe tak, že vsadí na linkbuilding.
Úkolem tohoto počínání je rozmístění zpětných odkazů, které přivádějí na dotyčný web nové návštěvníky, na taková místa na internetu, kde se o ně může zajímat co největší počet uživatelů.
Takové zpětné odkazy slouží k tomu, aby se hledající dostali rychle tam, kam potřebují nebo kam by se dostat měli. Na takový odkaz stačí jednoduše kliknout a tento odvede hledajícího přesně tam, kam má.
A nejen to. Počet a umístění takových zpětných odkazů totiž ovlivňuje třeba i pozici odkazu na daný web v internetových vyhledávačích, a to je jeden z nejdůležitějších způsobů, jímž se dá návštěvnost webu ovlivnit. Protože čím výše je tento ve vyhledávačích, čím přednější pozici má, tím spíše ho zde někdo hledající najde mezi mnoha konkurenčními nabídkami. Což činí právě linkbulding jednou ze zásadních součástí optimalizace pro internetové vyhledávače, tedy SEO.
Čím více dobře umístěných zpětných odkazů nějaký web má, tím je věrohodnější, že bude objeven a využit. Což je jak známo jeho hlavním smyslem.